Recence parfémů

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » ned 25. zář 2011 11:13:13

Poznámka k Matchabelliho nočmímu pižmu: 24 hodin po nástřiku na oblečení krásná, teplá, překvapivě intenzívní, ořechová vanilka.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » pon 26. zář 2011 21:28:55

Kate Moss: Vintage (tonka z bazaru)
Kate Moss je pilná propagátorka nákupů v sekáčích a když se "second hand" stalo módou a změnilo jméno na "vintage", připravila pro Top Shop kolekci, která staré oblečení napodobovala (teda prý inspirovala se). A k ní taky dodala příslušnou vůni jako doplněk. Nevím, co na ní má být vintage, když zrovna pepř a tonka jsou teď ty nejmódnější složky, ale tak ty její hadry taky asi nešili z krimplenu. Jako většina celebritích drogerkovek se stala vzápětí hitem, ale protože je trochu dražší, je taky trochu větším hitem. Když se o ní tak hezky psalo, tak jsem ji dnes zkusila, s tím, že 15 ml (pěkný flakon!) za 250,- ve výprodeji v DM bych si i pořídila.
Teda to je nuda! Na začátku něco staře (vintage) kyselého do sladkého pozadí, asi kombinace pepře a mandarinek, to sladké asi jakože vanilka s tonkou. Jakože píšu proto, že jsou obě takové chemo. Postupně to kyselé vyvanulo a zůstala ta umělá tonka s vanilkou, není to špatné, ale že by mne to vzalo za srdce...za srdce mne teda ale bere ta cena, vždyť za to se dají koupit slušné vůně! Min. týden v Německu 30ml "klasických" Givenchy prodávali po 20€ a to se mi zdálo dost.
No prostě nic. Ale pochválit musím výdrž, stříkla jsem se na obědě a furt je cítit.
:|
/2190/
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 22:25:17

Guerlain: Terracotta Voile d'Ete (ještě jedovatější Organza)
Tohle je verze Organzy, ať si říká, kdo chce co chce. Je trochu jemnější (i slabší) a je v ní ještě víc té jedovaté konvalinky. Líbí se mi obě hodně a mám zbytek obou. Terracota už se nedělá a Organza stojí pár korun, takže volba je jasná.



Narciso Rodriguez: Essence (otrava vezlá)
Nechápu, jak se něco takového mohlo stát hitem, a to dokonce ve filmu s Meg Ryan (jestli to teda nebyl product placement, vlastně). Díky tomu exkluzívnímu flakonu? Ostře řvavá sladkokyselá květinová vůně, vlezlá jako písnička z mládí. Vždycky vám konečně přestane znít v hlavě a najednou lup! a odněkud se zase vynoří. Je takk strašná, že když nám s ní prodavačky v Drážďanech navoněly zajíce (jenom mašličku kolem krku!), tak jsme ho v jednu v noci museli vynést z pokoje, protože jsme měli divoké spaní. Kdoví, jestli králíkovi nenarostly z toho podivného elixíru upíří zuby a neusával nás…
A mimochodem je skoro totožná s novým parfémem Elie Saaba, kterou jsem tady nedávno popisovala, tak si to přečtěte a máte to.
Obrázek
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 22:31:33

Konečně slibované!
pig.jpg


Robert Piguet: Calypso (pomeranč a jeho květ)
Květinově sladký start – mandarinka, růže, trochu podivnosti muškátu, pudrovitost irisu, který tam ale jako samostatná složka není znát.
Po 5 minutách: nadýchaná, oblačná, květinová vůně, růže oblíbená rtěnková (aha! Já už vím, co dělá tu rtěnkovitost – kombinace růže a kosatcového kořene). Je znát i ovoce, je to pěkné, voní to jako kosmetika po opalování.
Po 1 hodině: svěží květinová, kyselkavá, krásně sladěná do jednoho proudu bez výrazných prvků. Moc pěkná! A taková nějaká nudná, neoriginální.
Po 3 hodinách: doznívá konec a už vím, co se v ní ukrývalo – pomerančový květ z 24, Faubourg. Ten je moc hezký, můj oblíbený, oranžový.
Pěkná vůně, milovnice květinovek určitě musí zajímat. Mne ne.
Geranium, Mandarin, Orange
Orris Root, rose
Patchouli, amber, Suede

:tu


Robert Piguet: Baghari (opulentní pugét)
Sladce kořeněná kytice s pomerančovou kůrou, klasicky uvázaná slavnostní kytka, bohatá, ale nepřeplácaná – nádherné pomerančové květy a růže, jasmín naštěstí moc cítit není. Po 5 minutách se odhodlává vkročit do zeleně, jakoby kytici květinářka obložila listem monstery a přidala ty temně zelené, lesklé listy. Za hodinu už je z ní dočista temná sladká noční kytice s orientálním nádechem. Nevím, jaký aldehyd je v ní přimíchaný (obvykle se jako „aldehydy“ označuje vůně mýdla, nebo něco, co nemá v přírodě obdoby), ale tipla bych to na některý/é ze skořicových.
Po 3 hodinách finále: velmi lehká, temná, nasládlá exotická květina.
Aldehydes, Orris, Amber, Musk, Violet, Vanilla, Jasmine, Vetiver, Neroli, Bergamot, Bulgarian Rose
:tu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory. Pro jejich zobrazení se zaregistrujte a přihlaste.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 22:44:23

Robert Piguet: Fracas (jasmínový oblak)
Tu jsem si přinesla dnes z koupání. V této formulaci jasmín snáším vcelku dobře.
piguet-jasmin.jpg

12:55 Začátek je jako vatička navoněná tuberózou. Tuberózu neumím moc rozeznat, ale tohle nemůže být nic jiného. Jenže hned potom se začne přidávat jasmín a to já prostě nemůžu. Gardéni e – no prosím, ta tam taky může být, narcis fakt nevím, a iris, přestože ho Piguet uvádí skoro v každé vůni, prostě necítím. Občas se mi vyjeví jako pudrovitost nebo rtěnkovitost, ale tady (zatím) není. Tady je prostě království jasmínu, i když je jeho indolická složka tlumená sladkostí tuberózy a gardénie. Zajímavé je, že z ruky je cítit typický ostrý jasmín, ale tak na půl metru daleko zavání docela pěkně bíle květinově sladce. No neva, počkáme a uvidíme, Piguetovy vůně hodně pracují (což se mi na nich hrozně líbí), třeba z toho vyleze něco úplně jiného. (Geník říká, že je to jak z arabského bazaru, že to tady včera všude kolem cítil – jasan, jasman. Cítil to na dva metry z jednoho ťupnutí vzorkem, óó, a prý to „docela voní“, óó.).
13:17 Jasmínek zaleznul, vyleznuly ty sladké květiny. Objevují se v tom takové lehce zemité tony, jako oříškové. Pěkné, intenzívní, zaoblené; já bych se tím asi nevoněla, ale myslím, že Nadje by se to moc líbilo.
Složení:
Orange Blossom, Mandarin, Orange, Green Leaves, Peach, Hyacinth, Bergamot
Coriander, Carnation, Tuberose, Violet Root, Rose, Geranium, Osmanthus, Jasmine, Lily-of-the-Valley, White Iris, Narcissus
Sandalwood, Amber, Musk, Oakmoss, Cedar

:tu

Robert Piguet: Visa (Rtěnkový kompot)
No to sem zvědavěj.
To složení je pro mne hrozné: bílá broskev, hruška, fialkové lístky, bergamot, žlutá mandarinka (co to jako má být?); pak prý ylang-ylang, růže, slaměnka, pomerančový květ absolut (no proč ne, za ty peníze), v základu pačuli, santál, vetiver, mech a vanilka.
Mno. Na začátku lehce oslazený směsný kompot, pak se to přehoupne do kompotu ze rtěnek. Jaktože ve složení není iris? Tady teda rozhodně je! Já vám nevím…ty složky jsou pěkně zapojené, takové hezky vyvážené, žádné ostré hrany, líh nebo indoly. Je poznat, že jsou kvalitní, všechno tak pěkně plné, husté, přírodní, hladké a neprotivné, jenže – není to moc obyčejné a moc ovocné? No, popojedem, počkáme a uvidíme…
Rtěnka. Takhle prostě voněla rtěnka mojí mámy, když jsem byla malá. A taky tak voní Carnal Flower z kolekce Frederica Male. Jenomže ten je takový ostrý, spíš zajímavý, než nositelný, kdežto tohle je fakt docela pěkné a přirozené. (Hrozně mi to připomíná něco, co už jsem zkoušela, musím si projet recenze, v čem voní rtěnka – pozn. pro mne).
Každopádně: siláž těchto dvou vůní je úžasná, s každým závanem větru mi doletí do nosu tu kus jasmínu, tu kus gardénie nebo šampaňské broskve…teda to je prima! Jaktože mi to nezacpalo čichové konektory v nose? Že by existovala vůně, kterou bych na sobě cítila delší dobu, aniž bych se jí musela zlít do němoty? (A nemyslete si, v klasické vědecké olfaktografické literatuře takový termín existuje).
Složení:
Bergamot, Violet Leaf, Pear, White Peach, Yellow Mandarin
Orange, Blossom, Ylang-Ylang, Immortal, Rose
Leather, Sandalwood, Patchouli, Benzoin, Oakmoss, Vanilla, Vetiver

:tu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory. Pro jejich zobrazení se zaregistrujte a přihlaste.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 22:56:09

Robert Piguet: Cravache (kolínský parfém)
Konečně něco citrusového. Nějaké bylinky, neobvyklá (proč?) a mnou oblíbená levandule. Jediná konfliktní složka je muškátový oříšek (nutmeg), ale třeba ho tam nebude moc. A pačuli s vetiverem, ale s těma Piguet pracuje umírněně, tak jak se sluší na solidního voňavkáře – dotvářejí ksicht, ale samy o sobě poznat nejsou a neotravují estéta (prostě něco jako dobře rozetřený mejkap). Jdu na to. Jestli mne Cravaš zklame, tak na tuhle značku asi zanevřu.
Začátek je takový kolínský. Cravache by měl být unisex, proč v tom cítím chlapa? Citrusy a fááákt levandule. Ta hořkost by mohl být nutmeg, no prosím, není to špatné! Lepší než módní pepř, taky hořké a pikantní, ale přitom ne ostré.
Další zajímavostí této vůně je, že je v ní přírodní bergamot a já ji zkouším na ruce, na kterou mi svítí slunce, takže pokud není zmodernizovaný a zbavený bergaptenu, tak budu mít večer tetování. Uvidíme.
po 20 min: No, je to kolínská. Krásná a plná. Citrusová, levandulová. Je v ní všechno, co má být a dost intenzívní. Na rozdíl od vodičky 4711, která voní podobně, ale je vodová, je tohle skutečně parfém. Jasný, plný a zaoblený. Zklamání.
Tetování nebylo.
Mandarin, Orange, Petit Grain, Lemon
Lavender, Nutmeg, Clary Sage
Patchouli, Oakmoss, Vetiver

:|


Robert Piguet: Futur (mužná No.19)
Bergamot a neroli a mýdlo. Právě to aldehydické. Silná, sladká, ale ne květinami, ani vanilkou. Typově mi připomíná Chanely, tu základní „starou“ řadu; ale obohacenou o syrový vetiver. Tohle je nádhera, jenomže mám podezření, že se to bude líbit jenom mně.
10 minut: Jé! Hovínko! To snad není možné, stejný pach, jako v Jicky, prostě kočičárna . Fuj! Netrvá to sice dlouho, ale pro mne je tohle finále. Jak jsem byla před 5 minutami nadšená, teď jsme přesně na opačném konci osy, pod nulou.
1 hodina: hovna jsou pryč, cítím zase ty krásné chanelovské aldehdy. Ale pryč je i kouzlo. Tohle je nositelná vůně, ale ne pro mne, já bych tu třičtvrtě hodinu nepřežila, myslela bych si, že mám něco na botě a utrhla bych se z ostudy s výtahem.
Neroli, Bergamot, Green notes
Jasmine, ylang-ylang, Violet
Vetiver, Patchouli, Virginia cedar

:tu
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 22:57:30

Robert Piguet: Bandit (kožený Hogo Fogo )
Svíravě zelený start a lehké tóny kůže. Velmi rychle pomíjí a ukazují se aldehydy ála Chanel No. 19 (tahle složka je i ve Futuru, asi se Piguetům líbila, tak ji nastrkali, kam se dalo – to je dobře, mně se taky líbí). Po 5 minutách se přidává teplé dřevo, ale to všechno byla zatím jen předehra, po čtvrthodině je tady – suchá, teplá, aldehydová KŮŽE. A tak už to v podstatě zůstane.
Po 1 hodině: Divné! Super! Nakyslá kůže, jako čerstvě zpocená lidská pokožka (bez antiperspirantu), tak hořkokyselá, že vzbuzuje dojem perlivosti.
Po 3 hodinách: stále kvoká! Suchá, velmi suchá kůže, lehce dotčená zelení a kovové tóny.
Jasně, že je podobná Cabochardu; má totiž skoro stejné složení.
Proč se ty nejkrásnější vůně nedají nosit mezi lidi?
Složení:
Aldehydes, Orange, Artemisia, Gardenia, Galbanum, Neroli, Ylang-Ylang, Bergamot
Carnation, Violet Root, Jasmine, Rose
Leather, Amber, Patchouli, Musk, Coconut, Civet, Oakmoss, Vetiver, Myrrh

:tu :tu
Obrázek
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 23:00:35

Grés: Cabochard (Mackie Messerovy boty)
Fakt drsoň. Když si čtu to složení, tak mi z toho vychází jednoznačný produkt: Fernet. Strašlivá síla vůně nových kožených jezdeckých bot, vyleštěných tukem. Je tak řezavě kožená, že se pokaždé leknu, když mi doletí do nosu z oblečení. Než si zvyknu.
Nedá se to moc nosit, mám obavu, že bych nesměla jezdit v práci výtahem (i když tam se mnou občas jede to pako z odbočky ministerstva ŽP, co jezdí do práce na kole a pak celý den sedí v tom zpoceném těle v kanclu, na toho by se to kdyžtak svést; mmch. si vozí sebou výtahem i to kolo). Ale ráda si k flakonu občas čichnu jen tak pro radost a když mám možnost, třeba jedu na dovolenou daleko od domova, tak se zlískám, jak zákon káže.
Myslím, že v tom není tak strašlivá ta kůže, ale kombinace ostrých bylin, hlavně čertovo lejno a estragon s pačuli, to je ten mazec. Nicméně vůně je to krásná a zajímavá pro odvážné chlapy a chlapi a jak jste pochopili, tak já ji mám, i když ji používám skoro ilegálně.
Je hodně podobná Banditovi, ten je lepší, ale dokážu si představit, že Cabochard voněl před reformulací, jako Bandit teď po reformulaci, ale jak teda voněl Bandit před reformulací? Škoda, přeškoda, těch reforem; sbližují originální vůně k mainstreamu, kvůli prodejnosti, a našinec, tj. ten, komu to nestačí, pak musí nakupovat drahé kraviny od neznámých značek, které si můžou dovolit produkovat věci pro radost.

Složení:
Aldehydes, Spices, Fruity Notes, Asafoetida, Tarragon, Citruses, Sage
Orris Root, Jasmine, Ylang-Ylang, Rose, Geranium
Leather, Sandalwood, Amber, Patchouli, Musk, Coconut, Oakmoss, Vetiver, Tobacco
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 23:03:37

Ellen Tracy: Bronze (ovocná vodička)
Citrusy, konvalinka, jabko. Silné, vlezlé, drogerkové. Po 10 minutách zůstala slabá konvalinka a zimolez (dnes jsem ho čuchala na keři, je to on, zpocená tuberóza). Taková vodička.
Po 30 min. něco nasládlého, jako kokos a závan citrusové kolínské.
Po hodině trochu Nivey, ale skoro neznatelné, konec celé drahé nádhery, nekupovat!
Složení:
bergamot and sparkling lemonade, green apple, mandarin
lily of the valley, honeysuckle, orange blossom, voolet, violet leaf
vanilla orchid, musk, heliotrope, cedar, coumarin
:td
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 23:05:48

Obrázek

Calé Fragranze d’Autore: Tepidarium – EdT (Piňa Colada)
Jé, to je lahodné ovoce! Kyselý, šťavnatý ananas a zralá mandarinka i s kůrou a taky grapefruit. Mňam! A silná!
Po 30 minutách: tutti frutti žvýkačka, začíná být trochu vlezlá
Po 1 hodině: svěží ovocný salát
Po 1,5 hodině právě to dosáhlo otravnosti Light Blue. Na tomto místě mne napadá, že bych měla vyzkoušet jablka od Donny Karan, asi to tak hrozné nebude.
Závěr: tak teď jsem si přečetla složení – aha, tak ano, je to piňa colada. Řvavá, ale tak příjemně, vesele, jako opálené holky s oparaplíčkovanýma drinkama u baru na pláži. Přesně ty by tím měly vonět.
Složení:
grape, lemon, rum
acacia (mimosa?), magnolia and pina colada
vetiver, white musk, green tea

:tu :tu

Calé Fragranze d’Autore: Preludio d´Oriente - EdT (teplé kadidlo)
Dřevo, santál, pryskyřice – kde je koření? A teď! Po pěti minutkách se zjeví teplé kadidlo a už nás neopustí. Trochu předbíhám, ale protože tohle JE čistě kadidelní vůně, tak můžu prozradit zápletku i vraha – prostě několik dalších hodin jsem strávila ve společnosti TEPLÉHO KADIDLA. Jako kostel v Africe, třeba Lalibela, kde hoří taky santálové tyčinky. Jasně, že to má další složky, ale ty jsou tak krásně vyladěné, že jenom přihrávají kadidlu. Pěkně otupují ostrost hoření a dávají vyniknout teplu. Zkoušela jsem ji na pláži při 35° ve stínu, ale ani tam to teplo nevadilo. Budu ji muset prozkoušet ještě v chladu, ale myslím, že se nezklamu. Je překrásná.
Jaktože mi tak nádherné kadidlo zůstávalo tak dlouho skryto?! Asi proto, že jsem se soustředila na YSL Nu, kterého jsem nasyslila zásoby a teď si kvůli němu nemůžu koupit nic jiného, protože bych to nevynosila. Tak třeba někdy v budoucnosti, oni to určitě vyrábět nepřestanou. Silvio Levi, prima.
Ještě podobnosti: Nu – obsahuje koření, je víc zakouřený; Donna Karan – nahořklá, syrové kadidlo a není teplá.
Složení:
bergamot, lemon, mandarin
artemisia, incense, leather
patchouli, sandalwood, agar

:tu :tu :tu :X
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 23:14:59

Calé Fragranze d’Autore: Ozio (EdT + č.p.)
Tak tohle nemá žádnou vůni. Myslela jsem, že to způsobuje koncentrace EdT, po které jsem sáhla jako první, ale ani č. p. to nevylepšil. Strašně slaboučká vůně koření (skořice, lékořice, hřebíček), pár svěžích zelených tónů; spíš jen pocit čistoty, než skutečná voňavka, jako když si umyju ruce a ony mi chvilku voní mýdlem a vodou. Po hodině je po ní skoro veta. Nemám co recenzovat, tohle jde totálně mimo rozpoznávací schopnosti moji čichové soustavy. Silvio?
Složení:
scent of wild green, flowers, spices, wood, rezeda, mastic
iris, peony, mace,white pepper
sandalwood, cedar, musk

Calé Fragranze d’Autore: Mistero, EdT (Joova vesta)
Hm, tak to mám ráda. Pichlavá a přitom chladivá vůně suchého pižma. Maličko sladké a maličko kořeněné.
Po 5 minutách: sametová kůže – a jasan, je to ono: padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina, Cabochard a Bandit. Mistero je pistolník jemnější sorty, jezdí v sametovém sedle a semišovém kabátě, tak chlupatém, že čpí dusivě. Cabochard je Kopecký, Bandit Hogo Fogo a Mistero sám Limonádník.
Po hodině krásný teplý semiš, pižmo se vypařilo a spolu s ním i síla. Bohužel, už je s ní skoro ámen. Musím zkusit někdy čistý parfém. A vůbec není jen pánská, Levi ji namíchal přesvědčivě jako lihuprostý alkoholický unisex (co má ten chlap furt s tou rejží?).
Složení:
rum, rhubarb, mint
pimento, elemi, saffron, basmati rice
oak, agar, labdanum, musk
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 23:18:20

Calé Fragranze d’Autore: Dolce Riso (petrželový pudink)
Něco zeleného, dost strašného, vanilka a vůně (vůně?) vařené rejže. Prostě právě uvařená mléčná rýže posypaná petrželkou. Je to originální? Je. Je to pěkné? Ne! Lidi asi vědí, proč si na šlehačkový dost nedají libeček – protože je to hnusné a nikomu by to nechutnalo. Prostě umělá vymyšlenost, která není ani moc zajímavá. Silvio Levi!
Složení:
apple, lime, artemisia
rice, cereal, white pepper
musk, vanilla and tonka

:td :td :td


Calé Fragranze d’Autore: Roboris (unavená okurka)
12:00 Kořeněná zelená, celkem výrazná; výrazný fialkový list, určitě se bude líbit tomu, kdo olibuje MyQueen. Je v ní něco, co znám, ale nemůžu identifikovat – že by ten kaktus? Předpokládám, že kaktusem je míněn opunciový fík, co jiného, ale ten necítím. Spíš něco nakysle sladkého, ajo, rebarbora. Pak do toho vraž trochu jasmínu a bude to voňavka. Kdeže je tonky konec! Co konec – stopa! Nelíbí. Divná a ničím zajímavá, jen divná. Z tohohle káčátka asi princezna nevyroste.
12:15 Ne, neroste.
13:30 Je to suché, jako chemický záchod. Nechci z toho vyvozovat žádnou asociaci, ale Roboris fakt nevoní líbezně. Zůstává po ně závan nahnilé okurky.
Složení: violet leaf, rhuburb, wisteria; jasmine, cactus; vetiver, sandalwood, virginia cedar, amber, tonka bean.


Noticka k tonce: myslím, že tonka bez vanilky nefunguje. Ale vanilka taky ne. Dřív oblíbené vanilkové pudinky (Cinéma, NR modré hovínko) se mi zdají dnes jako slabé, nevýrazné odvárky; ovoce nesnáším, ale když se spojí vanilka s kadidlem, tak dobrý; a když s tonkou, tak vždycky vynikající. Pokud to nějaký kreativec nedopláchne ovocem, jasmínem či pepřem – vanilka+ tonka úplně stačí. Ideální vanilka je dřív recenzovaná Vanille Tonka P.d. Nicolai, kde jsou všechny tři (+kadidlo) v dokonalé rovnováze. A začínám chápat oblibu Shalimaru, přestože se mi pořád ještě nezačal líbit (prý začne) – přes tu hořící pryž vanilka získá ohromnou působivost. Přesto se mi zdá tonka jako lepší kámoš od vanilky. Jo, a není to žádná FAZOLE!!!
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » sob 08. říj 2011 23:25:42

Calé Fragranze d’Autore: Fulgor -č. p. (Adamovy slipy)
Jejda, co mi to připomíná? L´Heure Bleu? Vol de Nuit? Mitsouko? Trpké temné pačuli a citrusům přihrávají bílé kytky. Ale asi jen minutu. Pak se rozvoní přenádherný rozemnutý fíkový list, přesvědčivě věrný. Lehounce nasládlý a přizvukuje mu suchý, trpký šafrán a zelenost čerstvé divoké pačule. Trochu to zjemňuje mandarinka a květiny, ale spíš jen jako pocit sladkosti, než aby se daly rozeznat.
Po 30 min. pořád svíravá fíková zelenost, nasládlost květin trochu přidala. Siláž je úžasná: zdálo se mi, že kolem mne obchází navoněná dáma (gentleman).
Pak ale najednou obrat k horšímu, přesněji ke kožené zelené zapařené pačuli, a takové živočišno já nerada.
Po 2,5 hodinách finišuje hořké pižmo a kadidlo, už je ta zase pěkné. Teda původně jsem myslela, že je to finále, ale ještě po 6 hodinách bylo pořád co čichat.
Celkový dojem: suchá, trpká, temně zelená s jemnou sladkostí nezralého fíku a květin. Úchvatná. Levimu pomáhal Maurizio Cerizza, tak se mu to povedlo (scuzza, Silvio). Škoda té zaprděné fáze, jinak by dostal i Paulka.
Složení:
tangerine, fig leaf, cassis
narcissus, saffron, magnolia
patchouli, amber, incense


:tu :tu :tu
Fulgor je pro mne ztělesněním fíkovníku na Lanzarote. Roste v jámě zemi, aby byl chráněný před větrem, a ta zem je úplně černá, lesklá a ostrá. A plná vláhy. (Tady na zimní fotce bohužel bez listí).

fulgor.jpg


Calé Fragranze d’Autore: Brezza di Seta – EdT (květinová kolínská)
Zvláštní, vodnatě květinový start. Nepoznám leknín; kytice letních květin stojí v letním odpoledni v chládku v křišťálové váze ve stínu stromů u rybníčka v zahradě. Výrazný a zajímavý je fialkový list, nebo spíš fialka sama (i když ve složení píšou o listu). Krásně vyvážená, šťavnatá, jemně sladká po tonce a vanilce, ne po nektaru květin.
Kvalitní letní květinová polívačka, anebo nová definice vody z Kolína: ne citrusová, ale květinová. (Mohla by konečně zabít Light Blue, roli by určitě plnila stejnou – líbivka, svěží a přitom s myšlenkou; bohužel stojí 3x tolik a je v prodejní síti skoro nedostupná).
Po hodině vystoupí mýdlovost, která byla patrná od začátku, ale teď dostala navrch. Krásné květinové mýdlo, kdyby vás napadlo přeprat si něco madeiry v potůčku na zahradě. Pozor na environmentální politiku!
Silvio Levi, opět hobla!
Složení:
black currant, violet leaf, neroli, lavender
water lily, magnolia, rose
patchouli, vetiver, tonka, vanilla

:tu :tu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory. Pro jejich zobrazení se zaregistrujte a přihlaste.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » ned 09. říj 2011 7:13:38

Calé Fragranze d’Autore: Assolo, EdT (00)
Prý „vůně pro sobce“. Jo. To zelené LB jabko je neporazitelné, dokud všichni sobci tohoto světa nezemřou. Tady k němu Silvio strčil pelyněk a jakože voňavka. Assolo je teda výrazně lepší, po rozvonění velmi zhořkne a dostaně takovou pěknou ostře řezavou náplň, ledový pelyněk to zachraňuje…á prdlačky, teď je z toho kopie Hiver (Van Cleef & Arpels). A já jsem se tak těšila na rezedu. Končím, LB nikdy nerecenzuju.
Složení:
lime, green apple, artemisia
marigold, jasmin, reseda form
teak wood, cedar, musk

:td

Calé Fragranze d’Autore: Allegro con Brio, EdT (čerstvě namazané ruce)
Nivea3.jpg

11:15 Nivea. Klasická, v modré kulaté krabičce. Vzpomínáte na ty reklamy, když krabička byla domeček a kolem ní křepčily děti, králíčci, kytičky? Tak tohle je ta jarní verze. Podle složení jsem čekala nějaký těžký orient, ale všech ingrediencí je tam tak akorát, aby byla vůně jemná, hladká, hladivá a chladivá. Jemně osvěžující, jako když si suché ruce namažete krémem. Základem je pižmo, takové pěkně čisté, jemné; na to je nasazená směs bylinek, nebo spíš bylinkově květinového sena, ale jenom tak lehounce, jak voní bylinkový polštářek v prádelníku. Krásné a něžné. Vyrovnané, hladivé.
Nevím, jak je to udělané – siláž (ten oblak kolem mne) je jasná, kompatní Nive; ale při čichání k ruce cítím pokaždé něco jiného. Intenzita složek se střídá, ale nemění se v čae – jakoby se opakovaly na kolotoči. Asi je to něco v hlavě (v nose), ne v té vůni.
13:30 Zaprášené květinové pižmo. Potor! Voní to i Geníkovi!Krásné! Krásné! Krásné! Výdrž! Siláž! Intenzita! Kolik to stojí a kde se to dá koupit?
Složení:
Geranium Artemisia Clary Sage
clove Coriander rose Lily-of-the-Valley
Patchouli Tonka Bean

:tu :tu :tu :X

OT: Parfumérem je zase Silvio Levi, který stvořil skoro všechny vůně Calé. Jaktože ty nevyrovnané výkony? Tohle je nejkrásnější pižmová vůně, co znám – ani pižmo od Acampory se mi nezdá tak krásné, přitom to je šlechta ještě o kastu výš. Silvio, Silvio, proč se nedržíš těch jednoduchých vůní?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory. Pro jejich zobrazení se zaregistrujte a přihlaste.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » ned 09. říj 2011 7:21:17

Arabské parfémy (RASASI, El Nabil)
Všechny tyto arabské parfémové oleje mají stejný základ „Atr al Ud“ – rostlinný olej (attar - atr) obohacený o těžkou balzámovou složku oudu (agarwood). Proto to, co o nich píšu, si nepředstavujte jako čistou vůni popisovaných složek, ale jako když všechno zavřete do mastného pytlíku a přidáte k tomu lehce rozleželé ponožky. Lehce, opravdu – ty vysoceprocentní udové oleje snesou jen Arabi, a to chlapi. Ale nejsou to ani takové ty málosložkové olejíčky Al Rehab v 3mililitrových kuličkových flakoncích, které se dají koupit za dva dolary v Egyptě nebo v Tunisu v medíně. Ty neobsahují žádné přírodní, natož vzácné složky – je to čistá chemie v oleji a doporučuju vyhnout se jim, resp. vyhnout se nanášení na tělo. Tyto moje parfémy jsou kvalitní vycizelované záležitosti, cena okolo 1.500 Kč za 5-6 ml oleje. Díky islámu je jejich nosičem olejová složka, která jim prodlužuje výdrž a dává zvláštní živočišný tón. Koncentrace je vyšší, než u lihových parfémů, takže se nanášejí kuličkou nebo tyčinkou. Doporučuji nanést na zápěstí - díky tomu si budete vonět celý den; vůně se uvolňuje z malých bodů, nedojde k zanesení čichových receptorů a při každím pohybu rukou si pustíte voňavý obláček do nosu (i lidem v okolí). Nedoporučuju kupovat bez zkoušení.
Jo! A prý se dají navzájem kombinovat, na rozdíl od evropských, nevadí si. Nebo to spíš nikdo nepozná…
________________________________________



Obrázek
Kashkha
Je poctou překrásné jordánské princezně Ranie. Jestli ji Rania nosí nevím (a dost pochybuju, Rania je moderní žena západního střihu, tipuji ji na nejdražší, na míru smíchané Guerlainy) a mně ji dokonce ani nezosobňuje, vykreslí mi spíš Semiramis.
Začátek je mléčně dřevitý, sladce květinový, s udovým a pižmovým podtónem. Časem se vyvíjí do dřevitosti staré santálové skříňky, vysušené časem, zřetelně vystupuje růže. Lehce zakouřená teplým ovocným dýmem narguilé – vodní dýmky. Spíš nasládlá, než sladká. Tři hodiny stejné, intenzívní vůně, jen to fikne! Neobvyklá pro Evropana, přesto nositelná i do MHD. Podle dovozkyně je Rania taky u nás nejoblíběnějším a nejprodávanějším parfémem. Nechci, aby to vypadalo, že bych podceňovala obecný vkus Češek, tím, spíš používajících nezvyklé Arabky, ale nejprodávanější zboží je vždycky nejpřijatelnější, nemusí to být nutně to nejlepší. Ale Kashka je dobrá. A má pěkný flakon.
:tu

Obrázek
Rania
Tahle vůně nemá se skutečnou Raniou nic společného, kromě jména. Nemá k princezně žádný vztah, ale má vztah ke Kashce – je to její svěžejší verze, pro princeznu, když byla ještě v pubertě. Květiny nejdou tak těžké, udu je minimálně a dá se vystopovat ovoce. Nejsou zaměnitelné, ale jsou si velmi podobné a kdo chce arabky vyzkoušet, tak tohle je první, co bych doporučila.
A flakon je pohádkový!
:tu

Obrázek
Mizyaan
Šafrán, ten známý ostrý plastový tón, jako z kořenky s pravým šafránem. Teda jestli někdo máte šafránu plnou kořenku, milionáři. K tomu ud a suché pižmo. Nádhera! Ostrost dokresluje nějaké jehličnaté dřevo, nebo spíš jeho míza. Hladká, suchá, nahořklá a intenzívní; těžký likér z bylin, do kterého dali cukru jen tak maličko, aby nepálil na jazyku.
Prý pánský. No ne. Určitě unisex, ale podle mne nejlepší z celé pětice.
:tu :tu :tu

Obrázek
Mukhalat al Oudh
Dobrý název, že? Voní to: ovoce, citrón, přezrálé jahody. Je strašně silná, strašně sladká. Když se zamyslím, poznám v ní ještě jasmín a perníkové koření. Tak musely vonět hurisky, odaliskám přisuzuji spíš Maze nebo Mizyaan.
No, tohle se mi teda moc nelíbí.
:td


Obrázek
Maze
Můj dosud nejoblíbenější arabský parfém, ale už mne to opouští. To je důkaz, že s nákupem parfému se má vždycky počkat, protože vždycky se objeví něco lepšího.
Maze je výrazně citrusová. Jenže citrusy jsou utopené v oleji a tlumené udem, takže v žádném případě nějaký takový CK ONE, ale pěkně poctivá, hluboká, olejová lázeň s olejem z kůry různých citrusů. Řízná, v rámci možností svěží, suchá. Trochu čistič nádobí. Ale pěknééj, jak říká Jožka.
:tu :tu :tu


U nás tyhle vůně prodává: http://www.anabis.cz/
od kterých jsem si půjčila obrázky.
S paní Wechovou je možné si dohodnout osobní prezentaci, což doporučuji, je to velmi příjemné, představí vám všechny parfémy, i ty vůně nohou starého arabského pastevce.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » ned 09. říj 2011 7:35:19

CoSTUME NATIONAL: PoP collection EdP (ovocná růže)
Ty hadroznačky v parfumerii nepřinášejí v posledních letech nic dobrého, nového, potěšujícího. Až na pár výjimek, jednou z nich je CoSTUME NATIONAL. Sice se Worthu a Chanelové nevyrovnají, ale nepřímo úměrně tomu, jak jsou divné (ale originální) jejich modely, jsou jejich vůně normální (ale originální). A mají k tomu zmáknutý marketing, který není trapný (žádné nahotiny a SEXY složky) a to já mám ráda.
costum.jpg

K téhle vůni patří kolekce doplňků – kabelky, šály, šátky, etue, rukavice, boa, barety. Nebo spíš: tahle vůně je součástí kolekce PoP. A ještě bonus: koupíte si zalepenou krabičku a flakon bude mít jednu ze 4 kolektivních barev: tyrkysovou, oranžovou, královsky modrou, červenou. A dopředu to nevíte, takže překvapení! Nicméně všechny spolu ladí, takže když máte šálu k pleti, není třeba se obávat, flakon jakékoliv barvy sedne.
costum1.jpg

Tohle samo o sobě by někoho mohlo přesvědčit o koupi. Mne ještě zajímalo, jak to voní. Ovocněkvětinový, sladkokyselý, hodně řvavý. Včera jsem zkoušela věci, o kterých jsem psala to samé – pak vězte, že PoP nemá v sobě ani kapku rtěnkovitosti, ani kapku piňa colady a ani kapku sladkého ovoce (dnes jsem navoněná Mahorou, tak si to tak porovnávám – ani vzdálené sestřenice). Navíc je tam nějaká guma, nebo co, takový plastový tón, no tak nic.
Jo už vím! Jasně! PoP by mohla být odvozenína od „populární“, nebo „top populární“ – totiž po chvíli už poznávám pozadí téhle vůně, podle řvavosti růže, která přetrvává. Je to Scent Gloss, obohacený o ovocnou (a plastovou, že) složku. Jak ovoce ztratilo sílu, bezpečně poznávám jejich pěknou, svěží růži. Já růže v zásadě nerada, ale Scent Gloss je jedna z mála, která se mi líbí, a to dokonce tak, že mám plný flakon. Ze Scentu vznikly už dvě odvozeniny, to by bylo škoda tak dobrý nápad nepoužít dál. Nic proti byznysu, ale ze všech tří variant je tahle nejslabší a tu mít nemusím. Po pravdě: mít bych ji nemusela ani tak, protože mám Scent Gloss i Scent Sheer.
Složení:
Grapefruit Black Currant Raspberry
jasmine rose
Patchouli Cashmeran amber

:|
FYI: Pro ty, kdo Scent Gloss neznají jenom krátce: jasná a jásavá vůně růže, velmi svěží, studená, jakoby obraná o sladkost. Taková „mladá verze růže“, i když vím, že poupata voní stejně – tak teda „růže pro mladé holky“. No a PoP je tohle všechno obohacené o nějaké tropické ovoce (a plast – je tam, fakt).


CoSTUME NATIONAL: 21 EdP (evropský Orient)
13:35 Vůně k oslavě plnoletosti značky CN. Té americké plnoletosti – 21 let, 21 ingrediencí. A jakých! Kmín, aoud, gellée royal (tedy mateří kašička), mléko, šafrán, kašmír… Všechny složky jsou na konci, nicméně jen z těch vyjmenovaných pochopíme, aha, že je to kvalitní a promyšlený orienťák. Těch složek není zase tak moc – normálně je v parfémech obsaženo mnohem víc složek, než se uvádí, a tady jich zřejmě taky bude ještě víc. Jenom pro marketing vybrali dvacet jedna nejatraktivnějších. Nějaké klasické, nějaké exotické a neobvyklé, nějaké módní, třeba pepř a mléko. Flakon je klasický CN půlkrtinec, tentokrát v mléčně bílé barvě. Protože! Základem má být totižto mléko. Takže jak to voní?
Na žačátku je trochu nesourodá změť koření, dřeva a vanilky. Jakoby všechny všech 21 složek mělo ohlásit nástup v první minutě. Mne spíš zděsily, ale protože od VN už mám něco načucháno, tak vím, že jejich vůně jsou dobré+všeobecně přijatelné, takové normální, takže vyčkávám.
13:45 Už je to tady: rozháranost se ztratila a objevuje se klasická směska orientálního koření do baklavy s teplými dřevy (vyniká santál) a pryskyřicemi. Hodně, hodně sladký pomerančovým květem a medem. Kde je to mlíko? Už na výstavě mne markeťáci přesvědčovali, že tam JE, že ho MUSÍM cítit (a prý hned na začátku). Ne, necítím. Zkusila jsem si ještě stříknout jinam, ale prostě NENY! Zato cítím aoud, a to v takové formě a intenzitě, která je mi příjemná a výsledkem je dojem Turecka, ne Afghánistánu.
Ať hledám, jak hledám, mlíko nevidím. Když bych se moc nechala přesvědčovat, jsem ochotná připustit, že za mlíko je možné považovat tu zaoblenost, kulatost, plnost vůně. Jako když máte boršč bez smetany – a se smetanou. Chuť se nezmění, dojem ano. Tak takhle bych byla ochotná mléko připustit.
14:00 Krásný, ne úplně obvyklý orient. Sladký tak akorát, hodně dřevitý, pikantní. Rozhodně unisex, klidně v něm vítám příchod zženštilého metrouše i urostlého Jihoevropana na večeři pod hvězdami. Je tam všechno, co má orient mít, navíc pikantní koření (kmín, pepř, šafrán) a hořkost aoudu. Takový Rasasi po evropsku. Kdo si libuje v orientech, povinně vyzkoušet!
:tu :tu :tu :X
Složení:
1. mléko
2. šafrán
3. ambra
4. santál
5. pomerančový květ
6. kašmír
7. pižmo
8. bergamot
9. kmín
10. aoud
11. větvičník
12. šalvěj
13. vanilka
14. cedr
15. mateří kašička
16. olibanum
17. labdanum
18. pepř
19. tonka
20. vetiver
21. pačuli
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory. Pro jejich zobrazení se zaregistrujte a přihlaste.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Friday » pon 10. říj 2011 19:35:29

Když jsem posledně cestovala na venkov, aplikovala jsem na sebe jeden Tigří vzorek - Clarinus. Už ten název! Fakt to, čím jsem se ofoukla, není žádný čistící prostředek?
Senior byl uvězněn ve sklápěcí posteli a bylo nutné ho zachránit. Indického penzistu močícího u trati srazila kráva, jejíž tělo bylo odmrštěno do vzduchu, když ji srazil projíždějící expres.
Friday
Člen
 
Příspěvky: 40408
Registrován: pon 17. lis 2008 22:12:36

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » pon 10. říj 2011 20:02:35

La Prairie: Life Threads – Platinum (květinovo-kožená chypre)
Mám novinku. Krásná chypre, vyladěná směs kůže a květin. Začátek je trochu šílený, kůže a zeleň s lehkým tónem květin v pozadí (a taky hodně podobný Sisley: Eau de Soir, které bohužel ta květinová složka chybí). Po hodině se význam složek prohodí, primášem se stanou sladkokyselé květiny a ovoce na pozadí kůže a pěkně jemně uklidněná pačule (takovou já můžu). Ale nepředstavujte si něco po babičce, je to dryják No.1; před hodinou jsem se navoněla, odešla, a teď když jsem se vrátila do pokoje, tak ji tady cítím. Je omračující a opulentní, bohatá; složky jsou tak různorodé, výrazné, hezké a je jich tolik... No taky za ty peníze. Já sama ji budu nosit jen výjimečně, na odpoledne (na nakupování je to zase škoda) a na zahulené večírky. Rozhodně to není na denní nošení, pokud nechcete své podřízené ovládat na dálku. Na první rande si ji taky neberte, mladík by nemusel pochopit, že jste navoněné.


Juliette has a Gun: Lady Vengeance (zpocené podpaží)
Medově květinový strašně sladký začátek. Prý voní jako hrozny vína, hlásí Geník. Já v ní cítím přezrálé ovoce a pečenou vanilku. A kompostovanou pačuli, nebo co. Ble. To je Lady Malignancy. Proč si, lady, ovšem neumyjete to zpocené podpaží?
Složení: růže, vanilka, pačuli


Parfumerie Generale: Ilang Ivohibe (opalování na Réunionu)
Opalovací kosmetika. Ylangová silice je jedna z nejmladších přírodních ingrediencí v parfumérství užívaných. Na trhu se objevila až koncem 19. století a dodnes se ji nepodařilo věrohodně uměle napodobit. V téhle lahvičce je tedy silice pravá a je: čistá s nádechem pižma, suše sladká, velmi jemná. Dokážu si představit: ležím na lehátku v tropické zahradě na Réunionu, vzduch je nasycený ylang-ylangem a já jsem v takovém tom stavu mezi bdělostí a začátkem snu. Je to vůně čisté a klidné atmosféry. Ve flakonu ji ale nepotřebuju, na to je příliš jednoduchá.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » úte 11. říj 2011 8:58:11

MEMO Paris je jedna z těch malých, privátních značek, jejichž výrobky se nedají koupit jinde, než ve značkovém butiku v Paříži nebo u několika málo autorizovaných prodejců. Značka patří mladé a krásné Pařížance Claře Molloy, občanským povoláním vydavatelce knih a butik s vůněmi má jen tak, pro radost. Sortiment zahrnuje osobní parfémy a bytovou kosmetiku. Má to logiku, protože MEMO je anagram ze slova „memories“ a vůně jsou Clařinými osobními vzpomínkami na místa, která navštívila na svých cestách po světě, tak proč si v bytě nevytvořit kus buše?
Nosy těchto vůní je sama Clara a spolupracuje s renomovaným parfumérem Alienorem Masenotem, který stojí třeba za populárními vůněmi Chloe.
Ještě stojí za zmínku lahvička: jak to bývá u niche vůní, jsou jednoduché (máte se soustředit na obsah a nepodléhat módnosti flakonu, anebo naopak nenechat se rušit; prostě hlavní je, co je uvnitř). MEMO parfémy jsou ve čtvrehraných plochých flakonech, jako Lutens; ale jejich etiketa je z eloxovaného hliníku a to, co je zvenku, je negativně vyvedeno z druhé strany, tedy zevnitř flakonu. Tahle strohost má ještě jeden efekt, u lehce postižených lidí: kompletaci, tedy posedlost získat do sbírky všechny, když tak krásně vypadají vedle sebe.
Obrázek

MEMO PARIS: Inlé (ovocný čaj bez cukru)
Obrázek
Jezero Inlé v Myanmaru (Barma)
Inlé není klasická čajovka; čaj tady hraje jen vedlejší úlohu jednoho z křoví. V hlavní roli meruňkový květ – osmanthus. Spolu s kosatcem a citrusy tvoří krásnou jemně ovocnou harmonii. Aby to nebylo moc obyčejné, tak čaj a máta dodává dojem nápoje a aby nebyl zas moc kyselý, tak je trošku oslazený jasmínem. Výsledkem je právě ten vlažný ovocný čaj, osvěžující, nesladký.
Složení:
pelyněk, máta, bergamot
Koření, osmantus, jasmín, čaj
Iris, pižmo, cedr

:tu :tu :tu :X

MEMO Paris: SIWA (skořicový popcorn)
Obrázek
Narcis a nějaká podivná skořice (prý list). Chlad z aldehydů. Zblízka u kůže voní dost ostře, ale do okolí vycházejí lahodné závany, vanilkový popcorn a květiny.
Po 20 minutách se přece jen vůně ustálila na tom studeném narcisu, což mne mrzí, popcorn byl lepší. Za hodinu už vychládá, poslední závany čistého, podivného narcisu.
Kdyby bývala zůstala stejná, jako na začátku, líbila by se mi; jakmile se začne prosazovat narcis, jde to do kytek.
Podle složení bych nehádala na to, že Siwa je oáza uprostřed libyjské Sahary, kde svoje vášnivé noci trávila Kleopatra s Alexandrem Velikým. Kde by se tam vzal narcis, kukuřice, whiska (u muslimů), pižmo, vanilka? Podle vůně jsem ochotná připustit, že asociace chladivého místa uprostřed rozpálené pouště a zázemí, kde dostane karavana najíst a je napojena, je možná. Trochu vykonstruované, no ale já jsem v Siwě nebyla.
Složení
Aldehydy Skořicový list
Whiskey Narcis-absolut
Popcorn Pižmo-absolut Vanilka

:|

MEMO Paris: Moon Safari (hořce pomerančová kůže)
Obrázek
Konečně vím, jak voní bigarádie. Začátek je 110% červený pomeranč. Jestli si dokážete představit temnou citrusovou vůni, tak máte Moon Safari. Po pěti minutách se přidá kůže a to je vlastně všechno. V čase se už mění jen tvář kůže/citrusů. Časem se z koženého sedla stane krásná, jemňoučká, rukavičková useň, citusy zůstávají nahořklé a suché. Složky jsou ve vyváženém dialogu, žádná z nich si nebere hlavní slovo. Po hodině vůně velmi zeslábne, ale !!! voní dalších 19 hodin!
Paráda, senzace. Kdo se bojí kožených vůní, tohle je řešení.
Jo, a ještě kde se to vzalo: to je vůně imaginárního výletu na měsíc. Clara ji uvedla v roce 2009 k příležitosti 40 let men in the Moon; inspirace je ale zcela pozemská a je to hezké povídání: vůně divokých zvířat, které žijí v savaně a džungli; jejich noční život je odvrácená strana Měsíce a přece nebudou spát, když men dobývá Moon (jestli chytají v džungli BBC).
Složení:
hořký pomeranč, grapefruit, PRIMIFIORE citron-essence, mandarinka, neroli, šalvěj, verbena, VETIVER, CUIR, tonka

:tu :tu :tu :X

MEMO Paris: Manoa (zlatá pryskyřice)
Obrázek
Uprostřed říše Inků ležel ostrov Manoa, domov slunce, město zlata a nektaru. Toto bájné El Dorado objevil pro svůj národ mladý muž, oblečený ve zlatě, hledající celý rok zaslíbenou zemi na diamanty pokryté lodi.
Krásná pryskyřičná vůně s krásnou zlatou etiketou pokrytou inckými ornamenty. Celá je postavená na osvědčeném triu vanilka+tonka+pryskyřice. Tím se nedá nic pokazit. Přihrávají pikantněhořkozelené tóny (cypřiš, zázvor), které tlumí sladkost vanilky, ve prospěch pryskyřičnosti. Složení potud obvyklé. Pak je tam trocha kosatce a ten jí dodává suchou pudrovost.
Po hodině zůstává zakouřené labdanum s hořkou tonkou, což je velmi krásné a velmi slabé. Pryskyřičných vůní je celá řada, já je nijak zvlášť ráda nemám; v podstatě jsou si velmi podobné, záleží na kvalitě surovin a taky na zpracování – přirozeně nepříliš výrazná pryskyřice musí zůstat navrchu, ostatní složky jsou znatelní jen stopově a jejich úkolem je zvýraznit její vlastnosti. Obojí se tady povedlo perfektně: ve flakonku jsou jen komponenty špičkové kvality,namíchané s lékarnickou přesností, takže vůně je hutná, hladká, zaoblená, lahodná. Škoda té malé výdrže
Kdybych někdy o nějaké smole uvažovala, asi bych měla Manoa v nejužším výběru.
A jestli je zlatá? No jéje!
Složení: bergamot, citron, zázvor, iris, cypřiš-absolut, tonka, vanilka, opponax, labdanum
//2325//
:tu :tu :tu

Všechny fotky v člínku o MEMO pocházejí z internetu, autoři neznámí.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » úte 11. říj 2011 9:07:09

Friday píše:Když jsem posledně cestovala na venkov, aplikovala jsem na sebe jeden Tigří vzorek - Clarinus. Už ten název! Fakt to, čím jsem se ofoukla, není žádný čistící prostředek?

Je to Clarins!!! A čte se to "Klaráns"!! Ty latiničko...
http://www.clarinsusa.com/
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » stř 12. říj 2011 20:43:52

Valentino: Valentina (chemické žužu)
Ten flakon je tak nádherný, název vtipný a vůně není drahá, že mne napadlo, že bych si ji mohla koupit. To jsem ji ale neměla zkoušet. :-?
Ovocná tuberóza, prvních asi pět minut to voní docela hezky, velmi sladce, ale celkem jemně. Jenže pak HRK! a vyvalí se jahody z chemičky, tak strašně umělé, že žádná voňavka tak být cítit nemůže, leda čistič na vany nebo žužu z Matějské.
Strašně mi připomíná něco z chudého mládí z drogerie, ale nemůžu přijít na to co - napadá vás někoho něco? Vrtá mi to hlavou celý den.
Je prý inspirovaná bílým lanýžem z Amalfi a to je přesné - otřesná cukrovinka, něco jako chalva z oříšků, bolí z ní zuby. Z Valentiny taky.
Výdrž docela má, voněla dost intenzívně několik hodin (na ruce), na mašličce voní výrazně ještě teď (od 7 ráno).
:td :td

A ještě mne pobavilo, že jí dali na Fragrantice do složení lanýže opravdového (houbu) - myslím, že půl planety si tím teď láme hlavu... :D

ObrázekObrázek
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Friday » čtv 13. říj 2011 13:13:02

Kvalitný, zmyselný zápach zohráva významnú úlohu i dnes. Príjemný zápach a exkrementy sa môžu harmonicky vyvažovať: Skatol C9 H9 N, aromatická prímes čerstvého výkalu človeka, sa ako silne zriedený syntetický metylindol používa v parfumérii po názvom Vôňa jazmínu!


D. Furrer: Kam aj kráĺ chodí pešo
Senior byl uvězněn ve sklápěcí posteli a bylo nutné ho zachránit. Indického penzistu močícího u trati srazila kráva, jejíž tělo bylo odmrštěno do vzduchu, když ji srazil projíždějící expres.
Friday
Člen
 
Příspěvky: 40408
Registrován: pon 17. lis 2008 22:12:36

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » čtv 13. říj 2011 15:40:49

Friday píše:
Kvalitný, zmyselný zápach zohráva významnú úlohu i dnes. Príjemný zápach a exkrementy sa môžu harmonicky vyvažovať: Skatol C9 H9 N, aromatická prímes čerstvého výkalu človeka, sa ako silne zriedený syntetický metylindol používa v parfumérii po názvom Vôňa jazmínu!


D. Furrer: Kam aj kráĺ chodí pešo

Ano, to je pravda, říká se mu "indolický jasmín" a má vystihovat přírodní jasmín vč. tlející složky. On hrozně rychle uvadá.
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » čtv 13. říj 2011 22:33:05

Donna Karan: Iris (svěží subtilní kosatec)
Dostala se mi do pracek a hned jsem jí propadla. Kombinace kosatce a vetiveru je výrazně zelená, suše nakyslá, potlačuje obvyklou irisovou mrkvovitost, pepř dodává říznost. Není to žádná něžná pudrovka, ale pěkně svěží zvedačka ze židle. Kosatec je zpracovaný podobně jako v infúzi od Prady, ostatní složky, které by vůni měly osladit, se na sraz nedostavují (růže, fialka, magnolie).
V podstatě mám dojem, jako kdyby v laborce do flakonu s Infusion d´Iris (Prada) vymačkali citron. Přitom žádné citrusy ve složení nejsou! A taky chybí ta typická pradovská prachovitost.
Kyselost se postupně vytrácí a zůstává pěný, čistý kosatec. Mínusem je fakt malá výdrž, zpočátku je hodně intenzívní a pak najednou frnk! a zůstává jen lehký závojík; subtilní a křehká vůně pro vílu (30 kilo, blond vlasy do pasu a tak).
edit: tak ne, výdrž i intenzita je v pohodě; jen se mi zazdálo, že oproti začátku je to hodně slabé - je, oproti začátku ano, ale celkově OK.

Svěženky miluju a tohle je svěženka s charakterem, takže na poličku by se vešla. Jenže Donna Karan z neznámého důvodu tyhle krásné vůně prodává jen v USA (celá kolekce Essencí, Chaoss, DK i Cashmere zůstávájí Evropě odepřeny), takže bude asi chvíli trvat, než ji seženu a bude to s dopltkem DPH a cla...další mínus.
Složení: iris, vetiver, růže, magnolie, fialka, pepř
:tu :tu :tu
//2412//
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

Re: Recence parfémů

Příspěvekod Tigra » ned 16. říj 2011 22:43:26

Berdoues: Cardamomum Vegetalis (Levandulový vánek)
Dnes jsem neměla na nic náladu, celý dne jsem se poflakovala po baráku, a až večer jsem sáhla po takové vodičce, co jsem už několikrát zkoušela a vždycky se mi zdálo, že nevoní. No, taky je jen kolínská. Ale voní. Velmi jemně, slabě, ale moc příjemně a drží!
Je to taková vůně do pyžama, spací. Bohužel – skoro žádný kardamom. Levandule, tak 79%, 20% citron a 1% kardamom, ve výsledku lehce citrusová levandule. Spací obláček. Není to nic, čím byste v práci ohromili svoje okolí a jediný, kdo by to ohodnotil by byl můj kolega, který moje excesy (jó, občas to trochu přeženu) komentuje: „Ty! Žena má vonět čistotou!“
Ale na dny, jako dnes, kdy nemám na nic náladu a chci být doma a v klidu, je ideální. Nos si odpočinul.
:tu
Dej si sklenku, nevíš co tě čeká venku.
Tigra
Moderátor
 
Příspěvky: 89252
Registrován: pon 27. říj 2008 22:19:00

PředchozíDalší

Zpět na Parfémy, kosmetika, móda a vůbec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 208 návštěvníků

cron